Forfatter Emne: Hjulhakke/ukrudtshaj???  (Læst 1031 gange)

Offline Ankerine

• Jr. medlem
  • **
Hjulhakke/ukrudtshaj???
« Dato: 17 Februar, 2012, 04:55 »
Ja, det er jo ikke noget, der kan dyrkes ::) - men er der nogen, der har erfaring med hjulhakke eller ukrudtshaj? Jeg synes ofte at vi løber ind i problemet at NÅR der kan luges (jordens fugtighed - fridag - lyst til det) så er det enten sent om aftenen eller søndag. Vi bor i en lille landsby og vil jo gerne tage hensyn til naboerne så man starter ikke fræseren når der er gæster til kaffe og kringle i de nærliggende haver. I øvrigt bruger fræseren jo brændstof og knuser mange jordlevende småkravl. Men hvis hjulhakken ikke duer er den jo et dyrt bekendtskab. Såeh - nogen, der har prøvet?

Offline The Mother

• Global moderator
  • Senior medlem
Sv: Hjulhakke/ukrudtshaj???
« Svar #1 Dato: 17 Februar, 2012, 09:27 »
Har du et billed af den hjulhakke.................

Offline Voldsgaard

• Nyt medlem
  • *
« Svar #2 Dato: 17 Februar, 2012, 09:44 »
jeg ved ikke om det er sådan en her Ankerine mener men det var da en mulighed
http://www.ukrudtshajen.dk/rullerenser.htm

mvh jens

Offline Ankerine

• Jr. medlem
  • **
« Svar #3 Dato: 17 Februar, 2012, 10:49 »
Det er lige netop sådan én. Så vidt jeg kan se på nettet, så findes der flere typer. Hvis ikke de duer er de jo lidt pebrede i pris. HVIS de duer er det jo genialt i en landsby med sarte ører. Det er nok mest mine to gamle mænd (ja altså, ham jeg er gift med og hans fiskemakker, der har slået sig på grøntsagsavl hos os nu hvor man stort set ikke må fiske mere ;)) der skal lægge bøffer til......

Offline Lone Knap

• Jr. medlem
  • **
« Svar #4 Dato: 19 Februar, 2012, 16:05 »
Prøv at gå på www.havenyt.dk  der var en lang artikel, jeg menr det var i denne uge. Jeg synes, den lyder fed, men ret dyr.

Offline jes.l.h

• Fuld medlem
« Svar #5 Dato: 19 Februar, 2012, 22:37 »
tror bestemt den virker, men til 1600 for et lugejern med hjul skal der noget køkkenhave til for det kan svare sig. Muligvis kan man finde en gammel radrenser da det har været meget brugt førhen. Spørgsmålet er så bare om prisen på dem er lav nok til at det kan gå og renovere dem

Offline jes.l.h

• Fuld medlem
« Svar #6 Dato: 26 Februar, 2012, 22:40 »
nu har jeg gået og luret lidt på ideen om sådan en radrenser.. Det burde kunne lade sig gøre og producere en selv på en måde. Tror jeg skal ha luret i "reservedels stakken" om der ikke kan findes noget brugbart :D

Offline Ankerine

• Jr. medlem
  • **
« Svar #7 Dato: 26 Februar, 2012, 23:06 »
Det var da en glimrende idé.... Skal lige prøve at kigge i svogers skrammelbunke bag gården. Men ellers ser det da godt ud sådan i teorien. Måske skulle man finde ud af, om man kunne komme til at prøve den inden køb. Ellers er det endnu en dyr dims til haveskuret ::). Selvfølgelig er den ikke til små køkkenhaver. Men vi har plads til 50-meters rækker og så skal man da ikke vende så ofte ;). Den må også være smart at hyppe kartofler med - og så får man gjort det.

Offline The Mother

• Global moderator
  • Senior medlem
« Svar #8 Dato: 27 Februar, 2012, 15:22 »
nu har jeg gået og luret lidt på ideen om sådan en radrenser.. Det burde kunne lade sig gøre og producere en selv på en måde. Tror jeg skal ha luret i "reservedels stakken" om der ikke kan findes noget brugbart :D

når du så har opfundet en, kan du så ikke lave en udførlig tegning, med beskrivelse til hvordan vi andre kan bygge en også  ::)

Offline Poul Harkjær

• Jr. medlem
  • **
  • En blomst er naturens sjæl
    • Familien harkjær
« Svar #9 Dato: 27 Februar, 2012, 16:13 »
Ud og besøg alle de gamle gårde i jeres nabolag, opfindelsen er langt over 50 år gammel.
Jeg har set mange af dem, før jeg anede at man skulle have samlet på dem. Disse gamle modeler, har dog ikke så stortvet hjul som den på havenyt
Venlig hilsen
Poul

Offline Poul Harkjær

• Jr. medlem
  • **
  • En blomst er naturens sjæl
    • Familien harkjær
« Svar #10 Dato: 27 Februar, 2012, 16:19 »
Læs mere på www.hjulhakken.dk
Venlig hilsen
Poul

Offline jes.l.h

• Fuld medlem
« Svar #11 Dato: 28 Februar, 2012, 18:21 »
min umiddelbare tanke går lidt i retning af og modificere min gamle skæve trillebør (hvis den kan holde ;D ) Så havde jeg jo en god grund til og få en ny trillebør ;)